چسب کاشی

نویسنده: rahmati
تاریخ انتشار: 2024/08/11

خلاصه مقاله:

چسب کاشی چیست؟ چسب کاشی ماده ای است که برای نگه داشتن کاشی ها روی بستر استفاده می شود. به طور معمول دو نوع عمده وجود دارد: ماستیک ارگانیک و چسب نازک. ماستیک های ارگانیک با لاتکس یا نفت ساخته می شوند و آماده استفاده هستند. چسب های نازک پودری هستند و قبل از استفاده […]

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی ماده ای است که برای نگه داشتن کاشی ها روی بستر استفاده می شود. به طور معمول دو نوع عمده وجود دارد: ماستیک ارگانیک و چسب نازک. ماستیک های ارگانیک با لاتکس یا نفت ساخته می شوند و آماده استفاده هستند.

چسب های نازک پودری هستند و قبل از استفاده باید با آب مخلوط شوند. در حالی که استفاده از ماستیک ارگانیک بسیار راحت‌تر است، چسب‌های نازک در واقع دارای استحکام باند بالاتر و همچنین قدرت تحمل وزن/بار هستند.

عملکرد اصلی چسب کاشی چیست؟

 

از چسب کاشی برای جلوگیری از افتادگی و ریزش کاشی استفاده می شود. استفاده از آن بسیار آسان است، زیرا کیسه های آماده موجود است و فقط آب باید مخلوط شود. چسب های کاشی پیش مخلوط هم اکنون در بازار موجود است. همچنین برای رفع یا جلوگیری از تراوش آب در زیر کاشی ها استفاده می شود. کل فرآیند پس از اعمال دوغاب کاشی به منظور دستیابی به یکنواختی و زیبایی شناسی تکمیل می شود.

چسب کاشی و ملات – تفاوت اساسی

سیمان از مواد زیادی مانند سنگ آهک، پوسته، سیلیس و غیره ساخته می شود که همه آنها به صورت پودر ریز آسیاب می شوند. با آب فعال می شود و با تبخیر آب جامد خشک می شود. ملات ترکیبی از سیمان و ماسه است که به عنوان چسبنده برای آجر و کاشی استفاده می شود.

کاشی ملات معمولاً دارای پلیمرهایی است که انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ترک را بیشتر می کند. بتن ترکیبی از سیمان، ماسه و سنگدانه (تراشه های سنگی کوچک و پوسته) است و به عنوان یک مصالح ساختمانی مستقل از نظر ساختاری سالم تر است. چسب های کفپوش کاشی / لمینت / وینیل تقریباً کاملاً پلیمری هستند .

اول از همه، تفاوت بین این دو در هدفی است که برای آن استفاده می شود. چسب کاشی برای تثبیت کاشی روی کف/دیوارها و ملات (به طور کلی) برای تثبیت آجر/بلوک برای ساخت دیوار استفاده می شود. اگرچه مواد اولیه اولیه مورد استفاده برای فرمولاسیون این دو عمدتاً یکسان است، نسبت آنها و پلیمرهای مورد استفاده برای فرموله کردن آنها بسیار متفاوت است، اما از آنجایی که هدف این دو متفاوت است، استفاده از یکی برای دیگری می تواند بسیار خطرناک باشد.

از آنجایی که هدف تفاوت است، خواص مورد نیاز این دو نیز بسیار متفاوت است. برای چسب کاشی (کاربرد دیوار) پارامترهایی مانند زمان باز، زمان تصحیح، مقاومت در برابر افتادگی، چسبندگی برشی و استحکام چسبندگی کششی بسیار مهم هستند، در حالی که برای ملات، مقاومت کششی تقسیم شده و حتی گاهی اوقات مقاومت فشاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از چسب کاشی با ماله شیاردار باعث پخش کامل پشت کاشی ها می شود و بسیاری از مشکلات مانند کاشی های شکسته را کاهش می دهد. در گوشه، آب تراوش می کند، و لکه یا گل می کند. تماس کامل چسب روی پشت و زیرلایه کاشی ها استحکام چسبندگی قوی و کار کاشی کاری طولانی مدت را ایجاد می کند.

کفپوش بخش مهمی از هر ساختمان است، زیرا زیبایی و جذابیت را به هر اتاق و در نهایت به خانه شما می بخشد. کاشی ها رایج ترین مواد مورد استفاده برای کفپوش هستند زیرا بسیار بادوام هستند و با قیمت ارزان تری در دسترس هستند. چسب کاشی نوع خاصی از چسب است که برای تثبیت کاشی در اطراف خانه استفاده می شود. چسب کاشی مخلوط آماده ای است که از سیمان پرتلند، پلیمرهایی مانند اپوکسی و ذرات منتخب سنگدانه به همراه افزودنی هایی به آن افزوده می شود تا خاصیت آن برای کاشی گذاری را بهبود بخشد.

چسب کاشی برای تثبیت کاشی بر روی دیوارها، کف، استخرها و غیره استفاده می شود که ممکن است دارای هر نوع بستری مانند سیمان، چوب، شیشه و … باشد که اساساً بر پایه سیمان، اپوکسی و پلیمر هستند. در اینجا سعی شده است که مختصری در مورد چسب کاشی و انواع آن که صاحب خانه قبل از کاشی کاری روی زمین باید بداند، توضیح دهیم. پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک، لاتکس، اپوکسی و غیره برای بهبود خاصیت چسبندگی آن اضافه می شود.

 

 

 

دسته بندی:

مقالات علمی ،